Smocza dolina TGF
Smocza Dolina to w pełni darmowa gra bMMORPG z elementami ekonomii i strategii. W grze można wcielić się w postać zarówno potężnego Maga jak i zwykłego mieszkańca, dzięki temu każdy możne znaleźć interesujące go rozwiązanie do gry mechanicznej. W wersji gry oznaczonej numerem 4 zaszło wiele istotnych zmian. Poniżej postaram się przybliżyć wszystkie zmiany.
Ponieważ poprzedni Administrator zrzekł się praw do gry, i przekazał je pod skrzydła nowego programisty, gra doczekała się wielu usprawnień, zarówno pod względem rozgrywki mechanicznej jak i fabularnej.
Obecnie na system gry w Smoczej Dolinie składa się:
– 8 ras. w których zawierają się również Wampiry i Wilkołaki. Są to rasy dostępne po napisaniu krótkiej sesji z Mistrzem Gry. Uwieżcie, że w porównaniu do mozolnych systemów podań z innych gier, nasz jest naprawdę lekki, wystarczy odrobina dobrej woli i chęci aby zagrać ulubioną rasą. 6 innych ras jest dostępnych do dyspozycji gracza od razu.
– 7 różnych klas, a każda z nich posiada swoje odrębne bonusy oraz profesje.
– 18 profesji. W najnowszej odsłonie gry zdecydowano się na odejście od profesji „biernych”, które były wyłącznie smaczkiem fabularnym, nie wnoszącym nic do rozgrywki mechanicznej. Obecnie każda profesja posiada swoje odrębne atrybuty, dające pewne możliwości w grze mechanicznej, których nie posiadają żadne inne profesje.
– 6 smoczych bóstw. Każde bóstwo to inne możliwości użycia świątyni, każde z Bóstw posiada odrębne bonusy które przyznawane są w świątyni za modlitwy oraz adoracje.
– 4 atrybuty postaci od których zależą koszty treningu, a w przyszłości także możliwość wybrania mentora.
– 3 style gry. Każdy gracz może wybrać odpowiadający mu styl gry, oczywiście niesie to za sobą pewne konsekwencje w używaniu fabularnych funkcjonalności gry.
Słowem wstępu – to wszystko składa się na część naszego niesamowitego świata – ogromne możliwości wykreowania swojej postaci, i stworzenia jej według odpowiadającego graczowi stylowi rozgrywki.
Ale, ale… Zaraz. „- Co jest tak wielce niesamowitego w Waszej grze, czemu mam marnować swój cenny czas na rejestrację, czemu powinienem dać wam szasnę?!”
Spieszymy z wyjaśnieniem. Dlaczego akurat Smocza Dolina, a nie inne gry tego rodzaju? Jest bardzo wiele powodów.
– Możliwość gry fabularnej jak i mechanicznej – w grze nie łączymy mechaniki z fabułą, można spokojnie zdobywać poziomy nie martwiąc się o to, że fabularnie zaraz ktoś stanie się Bogiem. Takim połączeniom mówimy stanowcze NIE.
– Unikalny system zdobywania doświadczenia fabularnego. Istnieje kilka dróg zdobycia tego doświadczenia – udział w sesjach, pisanie plotek, wieści, uczestnictwo w wydarzeniach w karczmie – możliwości jest tak dużo, jak tylko gracze fabularni są w stanie sobie wymyślić. Mistrzowie Gry czuwają nad przyznawaniem doświadczenia fabularnego, które później zamieniane jest na poziomy fabularne, oraz fabularne punkty rozwoju.
– Karta postaci która zadowoli nawet bardzo wybrednych graczy papierowych RPG. Postaraliśmy się aby w obecnej wersji silnika, karta postaci jak najbardziej spełniała oczekiwania graczy. Dlatego została w pełni zautomatyzowana. Mistrzowie Gry nie ingerują w KP gracza, to gracz decyduje na co chce przeznaczyć zdobyte punkty rozwoju.
– Rozbudowany pokój sesyjny w którym można prowadzić różnorakie sesje, prywatne oraz publiczne – dzięki systemowi jaki stworzył Thoran, Twórca Kronik Fallathanu i naszym zmianom, pokój sesyjny to niespotykany w żadnej innej grze kąsek. Jednocześnie Mistrzowie Gry cały czas sprawują pieczę nad przebiegami sesji.
Oraz wiele więcej możliwości, które można dokładnie sprawdzić rejestrując się w grze.
No dobrze, ale „Wymieniłeś tylko profity dla graczy fabularnych, co z mechanicznymi?”
Dla mechanicznych graczy również przewidzianych jest mnóstwo atrakcji!
– Bardzo częste aktualizacje kodu które pozwalają wyeliminować większość błędów prawie błyskawicznie po ich zgłoszeniu.
– Nietypowy system zakończenia ery. Zakończenie ery podyktowane jest nie tylko pokonaniem Strażnika Skarbów oraz wybudowaniem Machiny Astralnej.
– System osiągnięć który pozwala na jeszcze większą rywalizację.
– System rozwoju postaci który pozwala na wykorzystanie punktów rozwoju do bonusów mechanicznych, bądź statystyk postaci.
– Odejście od klasycznego systemu zdobywania poziomów na rzecz zdobywania doświadczenia do konkretnych statystyk postaci oraz umiejętności.
– Strażnice które dają większe możliwości niż te znane z klasycznego Vallheru
Wiele, wiele więcej możliwości na które brakłoby miejsca tutaj, aby je opisać. Trzeba przekonać się na własnej skórze co oferuje gra.
Jeśli nadal masz problem ze zdecydowaniem się, możemy Ci zagwarantować masę świetnej zabawy w grze, przyjazny kontakt z Administracją, wygodny czat podobny do tego z Facebooka, częste wydarzenia fabularne oraz mechaniczne, brak „kolesiostwa” wśród rangowych, i jeszcze więcej, a to tylko mały procent możliwości Smoczej Doliny.
Będzie nam bardzo miło zobaczyć Cię w Smoczej Dolinie, ten świat nadal czeka na swoich Bohaterów, a jednym z nich możesz stać się właśnie Ty!