Cukierowo
Aplikacja została stworzona zgodnie z wytycznymi psychologów i ma wspierać rozwój dziecka. Jej producentem jest Macro Games S.A., a na polski rynek została wprowadzona we współpracy z Big Blue Marble Inc.
Cukierowo to dedykowana dzieciom gra zręcznościowa, polegająca na ćwiczeniu refleksu poprzez wskazywanie maskotce owoców do spożycia. Gra powstała we współpracy z psychologiem dziecięcym i bazuje na najnowszych odkryciach badawczych neuropsychologii. Grająca w nią osoba ćwiczy m.in. refleks, funkcje wykonawcze (kontrola i hamowanie) orazskupienie uwagi, co znacząco przyczynia się do ogólnej poprawy funkcjonowania poznawczego.
Spora cześć badań wskazuje, że gry, nawet te najprostsze, mogą mieć pozytywny wpływ na nasze umiejętności i rozwój. U dzieci poprawia się motoryka na linii ręka – oko, zauważa się lepszą regulację emocji oraz ogólny rozwój poznawczy, uwzględniający szybkość reakcji, widzenie, koncentrację i rozpoznawanie bodźców. Przy projektowaniu gry zwrócono uwagę na to, by uwzględnić te elementy – mówi Witold Siekierzyński, psycholog współpracujący z Macro Games S.A.
Premiera gry odbyła się na targach motoryzacyjnych Moto EXPO XXI w strefie dziecięcej, gdzie najmłodsi mieli okazję spędzić czas m.in. w świecie Minecraft – grając, rysując, kolorując oraz biorąc udział w zabawach i animacjach specjalnie przygotowanych przez zespół Mycraft.pl – największego i najstarszego w Polsce centrum społeczności Minecraft. Cukierowo spotkało się z bardzo życzliwym przyjęciem. Rodzice zachwalali nie tylko prostotę gry, ale też przyjazną dla dziecięcego oka szatę graficzną.
Grę można pobrać na stronie www.cukierowo.pl i w sklepie Google Play.