Garść informacji z Kronik Fallathanu
Prace nad aktualizacją 7.5 trochę się przeciągają. Niestety trochę musiałem ostatnio od Kronik odpocząć więc i od jego kodu trzymałem się z dala, ale już jestem z powrotem i zabieram się za przygotowywanie aktualizacji. Wniesie ona sporo zmian do gry (jeszcze nie ma ich nawet na devie ;)), poczynając od systemu profesji, przez rozwój biegłości postaci po system zadań. W tej aktualizacji poczynimy właśnie ten wielki krok dla społeczności Fallathanu i wprowadzimy zadania. Na początku będzie ich niewiele, ale z czasem dzięki waszej kreatywności na pewno dodamy jakieś nowe. Trochę też opcji dotyczących walki pojawi się w sesjach fabularnych oraz oczywiście wiele propozycji, które cierpliwie dodawaliście na forum. Oprócz tego wiki zostanie przeniesione do silnika gry dzięki czemu np. nazwa rasy w profilu będzie mogła być linkiem do jej opisu. Mamy nadzieję, że więcej osób zainteresuje się tymi opisami i bardziej zaangażuje w życie świata.
Sama aktualizacja będzie w tym miesiącu (jeśli wszystko pójdzie jak należy). Zmian będzie sporo i zapewne wszyscy znowu otrzymacie jeden darmowy reset bez straty poziomu 🙂 Na forum najpewniej jutro pojawi się szczegółowa lista zmian dotycząca tej aktualizacji o czym dam wam jeszcze znać w wieści. Jeśli uda mi się to wszystko zrealizować to będzie spory skok cywilizacyjny dla KF.
Ze spraw fabularnych to w przygotowaniu mamy całkiem nową fabułę opartą o trzy globalne frakcje (o których być może już słyszeliście). Liczymy, że na tej nowej płaszczyźnie będziecie prowadzić grę swoich organizacji czy postaci. My postaramy się by fabularnej motywacji nie zabrakło. Do końca wakacji mamy nadzieję załatwić wszelkie poprawki w projektach ras, państw, kosmologii (być może korzystając z wolnego czasu ktoś nam zechce dopomóc) aby od września wszystko ruszyło z kopyta. Wiadomo, że wakacje otwierają sezon ogórkowy w sesjach fabularnych dlatego jeśli ktoś będzie cierpiał na brak zajęcia może zgłosić się do Thaiana 2505 i pomóc nam w wielkim dziele stworzenia. Jeśli uda nam się wszystko poprawić na czas, w końcu MG będą mogli zająć się prowadzeniem fabuły.
Chciałem też rozwiać wszelkie plotki jakoby w KF miał nastąpić jakiś gwałtowny rozwój technologiczny. Nic takiego nie będzie mieć miejsca. Nadal naszymi docelowymi realiami są czasy średniowiecza. Uporządkowaniu ulegnie na pewno magia (dokładny opis możliwości), a w technologii stworzona zostanie lista rozwiązań, które będą „możliwe” w naszym świecie. Bardziej chcemy wam przybliżyć kwestię nauki w Fallathanie, która rozwija się na podobę szkół magicznych. Jest mocno upośledzona względem magii, ale istnieje. Dzięki swojej kreatywności na pewno będziecie w stanie coś dla siebie z tego wyłuskać.
W przyszłości w KF mamy zamiar położyć większy nacisk na grę fabularną, na rozgrywki między organizacjami (do czego system został już opisany na forum). Wszystko to co robimy w grze obecnie zmierza właśnie w tym kierunku. Jak już skończymy fazę przygotowywania i poprawiania opisów, wszystko zostanie opublikowane i zacznie się przygoda 😉
Pozdrawiam
Thoran
PS: wkrótce możecie też liczyć na mały ewencik mechaniczy 😉