wykreswzrostu

Top trendy w branży gier Free-to-Play

 

Bezpłatne pobieranie gier z serwisów internetowych za pomocą modelu Free-to-Play, rozwój gier na urządzenia mobilne, wieloosobowe rozgrywki w systemie multiplayer, a także coraz szersza dystrybucja krajowych produkcji na międzynarodowe rynki – to najważniejsze trendy w sektorze elektronicznej rozrywki, które generują dynamiczny wzrost popularności e-sportu. Według najnowszych badań wartość rynku gier komputerowych na świecie wyniosła w 2014 roku blisko 83,6 mld dolarów , a liczba graczy przekracza już 700 mln.

 

Dostęp do bogatej oferty gier internetowych wyznacza potrzebę wprowadzenia na rynek nowych rozwiązań, które zrewolucjonizują branżę i ułatwią użytkownikom korzystanie z tej formy relaksu.
Intensywny rozwój sektora gier internetowych zauważalny jest również w Polsce. Wśród Polaków jest już 13,4 mln graczy , z czego 11,9 mln używa urządzeń mobilnych. Coraz częściej korzystają też z modelu Free-to-Play (F2P), umożliwiającego pobieranie bezpłatnych gier z serwisów internetowych. Ich twórcy czerpią zyski z dodatkowych modułów oraz aktualizacji, które można zakupić dokonując mikropłatności. Rozwiązaniem gwarantującym bezpieczeństwo w takich przypadkach jest wirtualna gotówka paysafecard. Ta metoda płatności nie wymaga przerywania gry w celu zrealizowania zapłaty i jest dostępne dla wszystkich bez konieczności posiadania konta bankowego oraz podawania danych osobowych.

„Jako lider w dostarczaniu internetowych rozwiązań płatniczych, dostosowanych do potrzeb zwolenników gier elektronicznych, od dłuższego czasu śledzimy najnowsze trendy i zmiany, jakie zachodzą w branży e-sportu na poszczególnych rynkach. Bez wątpienia głównymi ośrodkami rozrywki internetowej są obecnie Stany Zjednoczone oraz Japonia , która tylko w 2014 wypuściła cztery najważniejsze tytuły od Nintendo, takie jak: Super Smash Bros, Mario Kart 8, Bayonetta 2 oraz Donkey Kong Country: Tropical Freeze . Nie należy jednak zapominać, że również kraje Europy – w której powstaje najwięcej nowych produkcji – nabierają coraz większego znaczenia na tej arenie. Z szacunkowych danych wynika, że w Polsce jest obecnie około 13,4 mln graczy, a polskie firmy takie, jak: People Can Fly, Techland czy CD Projekt  – twórca gry Wiedźmin – wyznaczają międzynarodowe trendy. Nieustanny rozwój tego typu rozrywki na całym świecie generuje potrzebę wprowadzenia „wirtualnej gotówki”, która zdecydowanie przyspiesza realizację mikrotransakcji. Produkty paysafecard są gwarancją bezpiecznych i szybkich przelewów, które nie wymagają posiadania konta bankowego oraz podawania danych osobowych – dlatego są najczęściej wybieraną formą płatności wśród graczy” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.

Coraz większą popularność zyskuje również system multiplayer – umożliwiający prowadzenie gry z wieloma osobami w tym samym czasie – który rozwinął potrzebę integracji wśród graczy. Intensyfikację tego rozwiązania potwierdza liczna obecność uczestników na wydarzeniach związanych z elektronicznymi rozgrywkami. W dwóch najważniejszych turniejach organizowanych przez międzynarodową ligę gier komputerowych ESL (Electronic Sports League) i wspieranych przez firmę paysafecard na stadionach we Frankfurcie i Kolonii – ESL One Frankfurt 2015 oraz ESL One Kolonia 2015, wzięło udział łącznie około 225 000 graczy i 54 000 drużyn ze wszystkich kontynentów.

Post Author: TreeCo