Na Gamescomowym Game Jamie InnoGames powstało aż 39 imponujących projektów
Game Jam zorganizowany w tym roku na Gamescomie przez InnoGames przyciągnął prawie 200. uczestników, reprezentujących aż 27 różnych krajów. Była to więc, jak dotąd, największa tego typu impreza w historii targów branży gier! Przez 48 godzin trwania IG Jamu twórcy, którzy przybyli ze wszystkich stron świata od Australii po Filipiny i Kenię, mierzyli się z narzuconym przez organizatorów, ściśle tajnym aż do rozpoczęcia jamu tematem. W tym roku słowem-kluczem mającym były…. „maski”. Do konkursu stanęło ostatecznie 39 ukończonych projektów inspirowanych tym tematem. 15-osobowe jury wyłoniło zwycięzców, którzy zabrali do domu wartościowe nagrody ufundowane przez firmę Intel i zdobyli możliwość zaprezentowania swych dzieł w specjalnej strefie hal targowych Gamescomu. Warto wspomnieć, że nagrodę za najlepszą grę mobilną imprezy otrzymał polski zespół Digital Melody, znany ze światowego hitu – Timberman. Wszystkie zgłoszone do konkursu gry można pobrać ze strony www.igjam.eu!
CEO InnoGames, Hendrik Klindworth o IG Jamie: „To inspirujące, obserwować tak wielu entuzjastów z tak różnych środowisk pracujących razem, z pasją i tworzących rzeczy naprawdę nowatorskich I wyjątkowych. Wszystkie drużyny zrobiły naprawdę kawał dobrej roboty jestem pod wielkim wrażeniem jakości gier, które udało im się stworzyć w jedyne 48 godzin. Przy okazji dziękuję serdecznie naszym partnerom, Państwowemu Zrzeszeniu Rozrywki Interaktywnej – BIU – oraz Intelowi, dzięki którym udało nam się przeprowadzić pierwszy game jam na szeroką skalę w historii Gamescomu.”
Prezes Państwowego Zrzeszenia Rozrywki Interaktywnej (BIU), dr Maximilian Schenk naświetlił wagę wydarzenia: „Game Jam stał się w tym roku wyjątkowym atutem Gamescomu, po raz pierwszy kierując uwagę na wielkie talenty i zaangażowanie stojące za wielkimi tytułami, które widownia przybyła tu podziwiać. Bardzo się więc cieszę mogąc już teraz uznać IG Jam za nowy stały punk programu kolejnych edycji targów Gamescom.”