MyLittleFarmies

O tym jak Upjers robi ludzi w balona

MyLittleFarmies

Problem dotyczy gry My Little Farmies. Otóż w grze występują tak zwani „Podróżni Handlarze”  którzy przychodzą do nas po 3 powiększeniu farmy i z każdym co 3 powiekszeniem przychodzi o 1 wiecej.

W FAQ czytamy:

„(…)Podróżujący handlarz jest o wiele hojniejszy jeżeli chodzi o przyznawane punkty, nie szasta zaś talarami”   

A jak jest naprawde?

 

Spacerujący po farmie klienci indywidualni płacą 130% wartości magazynowej i dodatkowo zapewniają 1/20 tej kwoty w formie XP.
Kupcy hurtowi płacą 20% wartości magazynowej i dodatkowo zapewniają 1/3 tej kwoty w formie XP.

Tak wygląda teoria. Jak wygląda to w praktyce? Spójrzmy na przykładzie towary za 30.000 talarów (wartość magazynowa).
Spacerowicz kupi ten towar za 39.000 talarów i da nam premię wysokości 1950 XP.
Kupiec nabędzie ten sam towar za 6000 talarów i da nam premię wysokości 2000 XP.
Także o ile gdzieś się nie pomyliłem lub czegoś nie przeoczyłem, (a wydaje mi się, że raczej nie, bo sprawdzałem dwa razy proporcje) za 50 dodatkowego XP płacimy… tylko 32.000 talarów! W rzeczy samej, interes życia! ; )
Oczywiście dodatkowym czynnikiem jest jeszcze kwestia jednorazowego nabycia dużej ilości towaru, ale jej znaczenie uznałem za znikome. Można by jeszcze się zastanowić nad wpływem ceny towaru pierwotnego i czasu potrzebnego na przetwarzanie, choć podejrzewam, że wnioski pogłębiłyby tylko fakt całkowitej nieopłacalności robienia interesów z kupcami.
Podsumowując: wydaje mi się, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie korzystał z tej funkcjonalności gry, o ile nie zostanie stosownie zmieniona. Jedyną sytuacją, w której ktoś mógłby się pokusić o handel z hurtownikami, jest ogromna ilość żądanego surowca i kompletny brak miejsca w magazynie i na straganach (co swoją drogą jest ekstremalnie mało prawdopodobne, nawet w przypadku ogromnych farm).

Proponowałbym rozwiązać ten problem poprzez podniesienie płaconej kwoty do 80% wartości magazynowej, a pozostałe 20% zamienić na XP. W ten sposób sprzedając towar o wartości 10.000 talarów dostaniem 8.000 do ręki, a resztę w formie 2.000 XP. W takim kształcie hurtownicy nadal są trochę mniej opłacalni od klientów indywidualnych, ale jeśli weźmiemy pod uwagę fakt jednorazowego zbycia dużej ilości towaru – powinni być mniej więcej konkurencyjni.”   

(Wypowiedzi ludzi, z forum gry)

Co robi Upjers?

Zamyka temat, twierdząc że to nie jest błąd i oni nie robią ludzi w konia .

Link do całego problemu

Post Author: TreeCo