Rekordowy trzeci kwartał wyników firmy Nexon
NEXON, globalny lider tworzący gry sieciowe ogłosił dzisiaj wyniki finansowe za trzeci kwartał, zakończony 30 września 2017 roku. N
exon ogłosił także przejecie Pixelberry Studios, pochodzącą z Kalifornii firmę tworzącą gry na urządzenia mobilne oraz lidera w tworzeniu interaktywnych opowieści. Dodatkowo Nexon rozszerza współpracę wydawniczą z Electronic Arts aby dostarczyć grę FIFA Online 4 na rynek koreański, rozpoczynając tym samym czwarte partnerstwo pomiędzy firmami, poprzedzone wydaniem FIFA Online 3/FIFA Online 3 M, Need for Speed™ Edge oraz Titanfall™ Online.
“Nexon zaliczył kolejny udany kwartał z zachowaniem silnej pozycji na naszych kluczowych rynkach,” powiedział Owen Mahoney, prezes i CEO studia Nexon. „Długofalowe sukcesy, jakie osiągnęły MapleStory czy Dungeon&Fighter, wraz z zaangażowaniem w FIFA Online 3 i FIFA Online 3 M potwierdzają nasz model tworzenia gier które pozostaną na lata, a nawet dłużej.”
„Jesteśmy podekscytowani perspektywą pracy z EA nad FIFA Online 4, sequelem gry FIFA Online 3, która ciągle się rozwija i odnosi sukces od premiery w 2013 roku,” dodał Mahoney. „Nasze zachodnie studia tworzące gry mobilne rosną w siłę wraz z nabyciem Pixelberry Studios – studia wiodącego w tworzeniu interaktywnych opowiadań, poszerzającego grono odbiorców o ciągle jeszcze zaniedbaną żeńską część graczy. Ciągle naszym celem jest dostarczać nowe doświadczenia które nie tylko sprawią, że gracze będą wracać do tytułów przez lata, lecz także sprawią, że nasze gry wyróżnią się na tym nasyconym rynku. Jesteśmy także bardzo podekscytowani wizją świetnie zapowiadającego się ostatniego kwartału, gdzie czeka na nas wydanie w Chinach MapleStory 2 oraz wydanie gry OVERHIT i wielu innych.”
Najważniejsze wydarzenia trzeciego kwartału 2017 roku:
l Dochód wielkości 60.4 miliarda jenów, zwiększony o 36% w corocznym porównaniu, przy stałej podstawie walutowej1 27%
l Zwiększenie planów na przyszłość, głównie dzięki sukcesowi Dungeon&Fighter w Chinach, związanego z aktualizacją z okazji Dnia Narodowego, mocna pozycja gry FIFA Online 3 / FIFA Online 3 M, AxE, oraz udziałowi limitowanego dostępu / otwartej bety MapleStory2 w Chinach
l Przychody operacyjne wysokości 22.7 miliarda jenów – zwiększenie planów na przyszłość, głównie dzięki bardzo dobrym wynikom na chińskim rynku gier FIFA Online 3 / FIFA Online 3 M oraz AxE
l Dochód netto 2 wysokości 19.6 miliarda jenów – zwiększenie planów na przyszłość, głównie dzięki przychodom operacyjnym oraz przychodom finansowym
Prognozy na czwarty kwartał 2017 roku:
l Spodziewane przychody w czwartym kwartale 2017 pomiędzy 48.7 a 52.8 miliardem jenów, wraz ze wzrostem między 13% a 22% w corocznym porównaniu, dodatkowo pomiędzy 7% do 16% w corocznym porównaniu, przy stałej podstawie walutowej1
– Spodziewane przychody z sieciowych gier PC pomiędzy 34.5 a 37.1 miliardem jenów
– Spodziewane przychody z gier mobilnych pomiędzy 14.2 a 15.7 miliardem jenów
l Spodziewane przychody operacyjne pomiędzy 12.2 a 15.4 miliardem jenów
l Spodziewany dochód netto2 pomiędzy 11.3 a 13.9 miliardem jenów