Niemieckie studio Funatics dołącza do InnoGames
Od dzisiaj zespół Funatics Software GmbH, w tym trzej dyrektorzy zarządzający, stają się częścią zespołu InnoGames mieszczącego się w Dusseldorfie. Mające swoją siedzibę w Oberhausen w Niemczech studio Funatics jest znane w branży gier głównie za sprawą swoich tytułów z serii Cultures i Valhalla Hills.
Thomas Friedmann, założyciel Funatics, dołączy do kadry kierowniczej InnoGames jako nowy dyrektor studia w Dusseldorfie, gdzie będzie odpowiedzialny za kierowanie pracami prowadzonymi nad kilkoma tytułami gier mobilnych. Friedmann przejmuje stanowisko Dennisa Rohlfinga, który zbudował zespół w Dusseldorfie. Rohlfing będzie dalej sprawował funkcję dyrektora studia w Hamburgu, mogąc już w pełni skupić się na swoich zadaniach. Dwaj pozostali założyciele Funatics również dołączą do zespołu InnoGames, Thomas Häuser obejmie stanowisko kierownika działu gier, a Thorsten Kneisel lidera zespołu artystycznego. W ciągu najbliższych miesięcy pracownicy Funatics zostaną zatrudnieni w różnych działach InnoGames.
„Z przyjemnością witamy zespół Funatics w szeregach InnoGames i mamy nadzieję, że będzie to początek owocnej współpracy. Funatics jest studiem posiadającym ogromne doświadczenie oraz uznanym w Niemczech deweloperem gier strategicznych i symulatorów. Od ponad dziesięciu lat śledzę poczynania Thomasa Friedmanna w branży gier i darzę go ogromnym szacunkiem,” powiedział Michael Zillmer, COO InnoGames.
„Dzięki swojemu stabilnemu i zdrowemu rozwojowi, InnoGames cieszy się w branży bardzo dobrą reputacją. Oczywiście, nie jest mi łatwo porzucić Funatics, ale decyzję, by dołączyć do InnoGames podjęliśmy w pełni świadomie. Jest to studio, które wie jak tworzyć darmowe gry i odnosić sukcesy. InnoGames łączy w sobie kreatywne podejście do projektowania gier z efektywną monetyzacją, a w dłuższej perspektywie jego celem zawsze jest zapewnienie graczom rozrywki,” Thomas Friedmann komentuje objęcie nowego stanowiska w Dusseldorfie.
„Studio w Dusseldorfie, zatrudniające około 40 pracowników, stanowi podstawę naszej mobilnej strategii. Zespół Funatics charakteryzuje się swoją wielofunkcyjnością i, tak jak my, potrafi wykorzystać siłę małych zespołów. Dlatego właśnie doskonale wpisuje się w strategię naszego studia mówiącą o zrównoważonym i kontrolowanym rozwoju na różnorodnych platformach gamingowych,” powiedział Armin Busen, CPO InnoGames.
InnoGames dzieli wszystkie swoje tytuły pomiędzy trzy studia znajdujące się w siedzibie firmy w Hamburgu i jedno studio w Dusseldorfie. Każde z nich, współpracując nad międzyplatformowymi tytułami jak Forge of Empires, zajmuje się nowymi projektami innych gatunków i odpowiada za wszystkie etapy produkcji.